Verkopen gaat over het opbouwen van relaties en het helpen van uw verkoopleads om hun doelen te bereiken met uw product of dienst. Voordat u uw aanbod echter pitcht, moet u hun aandacht trekken en echt een gesprek beginnen. Als u de juiste combinatie van face-to-face en online netwerken kunt vinden, kunt u uw merk opbouwen en tegelijkertijd hoogwaardige prospects aanspreken. U moet vertrouwen opbouwen, geloofwaardigheid tonen en mensen “redenen om te kopen” geven door voorlichting te geven en een hulpbron te zijn. Hier zijn 25 manieren om nieuwe verkoopleads aan te trekken voor uw kleine bedrijf.
1. Video
Video is het belangrijkste contentformaat, waardoor het een geweldige manier is om nieuwe verkoopleads aan te trekken. Video combineert het allerbeste van visuele, content- en persoonlijkheidsmarketing. Video van vandaag kan een spoel van 15 seconden zijn, een geanimeerde gif, een TikTok-video van 3 minuten of een virtuele conferentie van 5 uur op Zoom (en gebruik de herhaling op Vimeo). Alle sociale mediakanalen houden van video: Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn, TikTok, Pinterest en vele anderen.
2. Ga live
Wil je je expertise demonstreren, GA dan zeker LIVE. Sociale media houden van live video. Het is een niet-formele, authentieke manier om uw publiek te bereiken. Potentiële klanten zien graag de persoonlijkheid van een bedrijf en Facebook Live, Instagram Live, LinkedIn Live en TikTok Live laten dat zien. U kunt snel educatieve inhoud maken met live video’s, communiceren met uw publiek, uzelf of uw team voorstellen, over uw branche praten en diepere verbindingen leggen.
3. Gebruik contentmarketing
Contentmarketing is het proces van het creëren van relevante en waardevolle inhoud om uw doelgroep aan te trekken, te verwerven en te betrekken. Dit omvat blogs, afbeeldingen, video’s, podcasts, infographics, recensies, interviews, etc. Met contentmarketing bouw je een community op en trek je daarbij nieuwe salesleads aan.
4. Handelsvereniging
Elke branche heeft een brancheorganisatie. Overweeg lid te worden van de plaatselijke afdeling van uw handelsvereniging om uw bedrijf te laten groeien en de nieuwste technieken in de branche te leren. Overweeg ook om de nationale conferentie bij te wonen om te netwerken met collega’s uit het hele land. Je weet nooit wanneer je kunt samenwerken met een ander bedrijf om achter een groter bedrijf aan te gaan.
5. Niche-netwerkgroepen
Netwerkgroepen zijn een geweldige manier om potentiële klanten te ontmoeten. Je kunt online netwerkgroepen vinden op Facebook en LinkedIn, en zorg ervoor dat je de groepsleden steunt. U kunt op zoek gaan naar een persoonlijke mogelijkheid om te netwerken met Meetup Groups, BNI of LeTip-groepen.
6. Kamer van Koophandel
Lid worden van de lokale kamer van koophandel is een effectieve manier om relaties op te bouwen in uw omgeving. Meedoen door evenementen bij te wonen, is een goede manier om mensen te leren kennen, inclusief lokale non-profitleiders. Vaak hebben grote kamers een bestuur voor kleine bedrijven of een affiniteitsgroep voor kleine bedrijven. Zoek naar een leiderschapsrol om op te vallen.
7. Bloggen
U kunt een blog gebruiken om uw merk te introduceren en nieuws, tips, video’s, podcasts en inzichten te delen om uw doelgroep te informeren en te entertainen. Je moet ook een leidende magneet op uw blog om leads te verleiden u hun contactgegevens te geven om uw e-maillijst op te bouwen. Het doel is om nieuwe verkoopleads te verwerven en ze vervolgens te koesteren met verkooptrechters, zodat u ze kunt omzetten in klanten.
8. Schrijf gastberichten
Let op mogelijkheden voor het plaatsen van gasten. Het schrijven van gastposts is een beproefde manier om uw merk bij potentiële klanten te krijgen. Grote websites, waaronder Mashable, Outbrain, Copyblogger en Entrepreneur.com, accepteren gastposts. Onderzoek het indieningsproces en raak vertrouwd met uw doelpublicatie. Zorg ervoor dat u content pitcht over onderwerpen die recent niet zijn gepubliceerd.
9. Linkedin
Zorg ervoor dat je een up-to-date LinkedIn-profiel hebt met een mooie portretfoto. Behandel uw profiel als een zakelijke bestemmingspagina en niet als een cv. U wilt mensen informeren over wat uw bedrijf doet en de resultaten die u genereert. Zorg ervoor dat u regelmatig inhoud op uw LinkedIn-profiel publiceert om nieuwe verkoopleads en potentiële klanten aan te trekken om contact met u op te nemen.
10. Facebook
Begin met het bouwen van een Facebook-fanpagina. Facebook-netwerken kunnen u helpen een bekende stem in uw niche te worden. U kunt uw concurrenten een stap voor zijn als u consequent waarde toevoegt aan branchegerelateerde discussies. Meer mensen ontdekken nieuwe bedrijven op Facebook dan op welke andere bron dan ook.
11. YouTube
YouTube is de koning van lange video-inhoud. Met YouTube kun je je video’s optimaliseren voor SEO, waardoor je een gerichter en relevanter publiek kunt bereiken om nieuwe verkoopleads te genereren. Bovendien zijn de mensen die naar YouTube kijken actief op zoek naar video’s om te bekijken. Ze zijn geïnteresseerd in langere videocontent.
12. Twitteren
Hoewel Twitter een nieuw management heeft, is Twitter een geweldige plek om een netwerk op te bouwen en nieuwe verkoopleads te verwerven. Zorg ervoor dat uw inhoud uw doelgroep aanspreekt en waarde toevoegt, of u nu tweet over marketing, productvideo’s of branchetrends. Twitter is ook een geweldige manier om naar uw concurrenten te luisteren en meer te weten te komen over problemen die uw doelgroep wil oplossen.
13. TikTok
Bij TikTok draait alles om korte video’s. Produceer korte tutorials, laat uw producten in actie zien en begin met naaien op TikTok. Dit is iets anders dan live gaan of korte inhoud maken. Stitching is uniek voor TikTok en het is in wezen een reactievideo die wordt gebruikt om uw doelgroep aan te trekken.
14. Podcasten
Zakendoen draait tegenwoordig om het opbouwen van vertrouwen, en er is geen betere manier om vertrouwen op te bouwen bij uw doelgroep dan podcasting. U kunt ongelooflijke verbindingen maken met uw luisteraars en ze transformeren in nieuwe verkoopleads en uiteindelijk betalende klanten. Dit platform leent zich uitstekend voor interviews en panels omdat het wordt opgenomen en gearchiveerd. Later kan het op elk moment worden gedeeld en opnieuw worden gebruikt voor extra inhoud.
15. Vrijwilligerswerk
Tijd en middelen geven aan uw lokale gemeenschap is een geweldige manier om uw persoonlijke merk op te bouwen. Door gemeenschapsevenementen te sponsoren, toont u uw dankbaarheid en krijgt u toegang tot lokale politici, inwoners en bedrijven. Het is niet alleen een goede zaak, maar het is ook een geweldige manier om mensen te ontmoeten die u anders niet zou hebben ontmoet.
16. Pro Deo
Het aangaan van strategische pro-bono projecten kan weer contacten, verwijzingen en getuigenissen opleveren. Het is ook een geweldige manier om te ruilen met een ander bedrijf waarvan u de diensten nodig heeft, maar die u misschien niet kunt betalen. Zorg er gewoon voor dat het een win/win is als u een pro-bono klant aanneemt en toch een contract gebruikt, zodat de waarde van uw service bij hen bekend is.
17. Verwijzingen
Verwijzingen zijn de beste manier om nieuwe verkoopleads voor uw kleine onderneming te krijgen. U moet niet alleen hard werken om uw klanten te behouden, maar u moet ze ook motiveren om verwijzingsmotoren voor uw bedrijf te worden. Creëer een manier om ze te belonen met exclusieve vroege toegang tot nieuwe diensten en producten, verwijzingsbonussen en een loyaliteitsprogramma met korting.
18. E-mailmarketing
E-mailmarketing is een van de meest waardevolle en directe manieren om relaties op te bouwen met potentiële en bestaande klanten. Gebruik e-mail om uw aanbiedingen te informeren, te inspireren en, ja, uw aanbiedingen te pitchen. Zorg ervoor dat u vertrouwen verdient voordat u een bod uitbrengt.
19. Spreken
Ga op zoek naar mogelijkheden om te spreken met organisaties die baat kunnen hebben bij jouw expertise. Zorg ervoor dat u informatie levert die van hoge waarde is en uw publiek kan helpen resultaten te behalen. Zorg altijd voor een gratis weggeefactie als onderdeel van uw presentatie om uw e-mail- of sms-/sms-marketinglijst samen te stellen. Maak ook een one-pager die uw toespraak versterkt en iedereen uw contactgegevens geeft.
20. Webinars
Webinars zijn een andere effectieve tool voor contentmarketing die web, beeld en audio combineert om online waardevolle content te leveren en nieuwe verkoopleads aan te trekken. Je webinar moet altijd eindigen met een aanbod. Een ander voordeel is dat u aanmeldingen voor webinars kunt gebruiken om uw e-maillijst op te bouwen en dat u de herhaling van uw webinar kunt sturen naar iedereen die zich heeft aangemeld maar niet aanwezig was.
21. Visitekaartjes
Een schoon, goed ontworpen visitekaartje is nog steeds een essentieel instrument als het gaat om branding, netwerken en het verkrijgen van nieuwe verkoopleads. Een visitekaartje kan de eerste indruk van een klant van uw bedrijf maken of breken. Zorg ervoor dat die van jou up-to-date is en neem ook contactgegevens voor sociale media op.
22. Digitale visitekaartjes
Wees nooit bang als u zich op een netwerkevenement bevindt en uw fysieke visitekaartjes vergeet; u kunt een gratis digitaal visitekaartje maken! HiHello is gratis software die je kunt aanpassen en vervolgens je kaart met iedereen kunt delen. Je hebt geen app nodig om een kaart te ontvangen. Nadat u zich heeft aangemeld op iOS, Android of internet, kunt u uw virtuele visitekaartje maken en personaliseren.
23. Directe post
Direct mail kan zeer effectief zijn als het op de juiste manier wordt gebruikt. Voor lokale winkeliers is direct mail handig om leads te krijgen om een webpagina te bezoeken, online te kopen of een afspraak te maken. Het valt op als het professioneel, persoonlijk en goed geproduceerd is.
24. Groot openingsevenement
Gebruik uw grootse opening om uw bedrijf voor te stellen aan uw gemeenschap, vrienden en familie. Maak er een community-evenement van om iedereen in uw kring te laten weten dat u open bent voor zaken. Houd speciale activiteiten, organiseer een loterij en bied kortingen aan om mensen binnen te halen en nieuwe verkoopleads aan te trekken. Als je het budget hebt, overweeg dan om een lokaal radiostation in te schakelen om een live remote op je evenement te doen.
25. Persberichten
Persberichten zijn een geweldige manier om informatie aan veel mensen te bezorgen, vooral online. Zoek een nieuwswaardige invalshoek, verzin een aansprekende kop in het persbericht en vat uw verhaal samen in uw ondertitel. Neem alleen essentiële informatie en citaten van de bedrijfseigenaar op, plus foto’s, video’s en andere merkelementen. Leid de lezer naar de volgende stap die je wilt dat ze nemen.
Slimme ontwikkeling van inhoud en doelgericht netwerken stellen u in staat om uzelf op authentieke wijze naar buiten te brengen en uw merk op te bouwen. Dit zal uw doelgroep naar u toe trekken en nieuwe verkoopleads naar uw kleine bedrijf trekken. Zodra je vertrouwen en relaties hebt opgebouwd, zal de verkoop volgen. Gebruik sociale media strategisch, wees consistent met uw inhoud en houd u altijd aan uw woord. Als u deze dingen doet, gaan er deuren open en komen er altijd nieuwe verkoopleads uw bedrijf binnen.